Шукати в цьому блозі

Наші послуги

  

Бібліотечна послуга як кінцевий продукт сервісного обслуговування


 
Бібліотеки є одним із виробників інформаційних продуктів і послуг, основним і історично первісним інститутом, що забезпечує суспільне використання соціально-значущої документної інформації. Стаття 1 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» дає таке визначення бібліотечної послуги: «бібліотечна послуга – результат діяльності бібліотеки із задоволення інформаційних, науково-дослідних, освітніх, культурних та інших потреб користувачів бібліотеки». Таким чином, бібліотечна послуга – це конкретний результат бібліотечного обслуговування (корисний ефект бібліотечної праці), який задовольняє певну потребу користувача бібліотеки. Бібліотечні послуги – це ті послуги, які бібліотека як суспільний інститут надає суспільству, що включає її в свою структуру.
Формування та функціонування інформаційного ринку впливає на роботу бібліотеки. Вона переглядає свої пріоритети, змінює соціальні функції у ринкових умовах, вони пов’язані з переорієнтацією бібліотеки на обслуговування не читача взагалі, а на задоволення попиту конкретного відвідувача, користувача, споживача або їхньої конкретної групи. Орієнтація бібліотек на ринок передбачає врахування таких питань:
 перенесення діяльності безпосередньо на користувача;
 визначення особливих конкурентноздатних переваг конкретної бібліотеки;
 виявлення та вивчення основних груп користувачів;
 визначення та розвиток ринку послуг, застосування маркетингу;
 підвищення якості бібліотечно-інформаційних послуг, які надає бібліотека;
 постійний моніторинг, оцінка та удосконалення всіх видів діяльності бібліотеки.
Сучасні форми роботи бібліотек розширюють та поліпшують сервіс для користувачів,допомагають оперативніше забезпечувати їхні інформаційні запити. Як демонструє зарубіжний досвід, роль бібліотек у структурі соціальних комунікацій невпинно зростає в усіх країнах, і в розвинутих, і в тих, що розвиваються.
Так, у Чилі запроваджено бібліотечний проект з використання усіх можливих технологічних рішень (мобільна бібліотека, бібліотечний веб-портал, радіотрансляції, мобільні телефони, аудіоподкасти) для забезпечення безперешкодного доступу до інформації місцевих фермерів, що живуть у віддалених районах і часто не мають доступу до інформації через складні природні умови та особливості рельєфу.
У Непалі організовано проект «Бібліотека - справжній каталізатор розвитку творчо обдарованих людей місцевої громади» ( Library as community catalyst to empower local arts and crafts people). Його суть полягає в підтримці народних майстрів цієї місцевості: запровадити серію майстер-класів з набуття основних навичок роботи з комп'ютером, програмами графічного дизайну, а також забезпечити доступ до Інтернету, що має покращити просування творів мистецтва на нові ринки збуту, а також поширення інформації про них [11].
Зараз в усіх країнах світу - економічна криза, у тому числі, вона торкнулася майже кожної бібліотеки. Значно скоротилися витрати на будівництво приміщень, придбання книг, поточні витрати.
В той же час, спостерігається висока віддача від інвестицій в бібліотечні інтернет-ресурси, технічні засоби і комп'ютерні технології. Бюджетна криза змушує нас кардинально перебудувати бібліотечні послуги та засоби їх надання населенню.
У зв'язку з цим необхідно звернути увагу на такі бібліотечні форми роботи, як:
- організація безперешкодного доступу до інформації;
- надання повної і збалансованої інформації;
-забезпечення безпеки та приватності при наданні інформаційних послуг;
- увага освітнім і розважальним послугам.
Про те, що в бібліотеках є книги, знають всі. Тому, на відміну від традиційних, необхідно широко рекламувати нові послуги і можливості своєї бібліотеки.

Наші послуги
       До послуг користувачів – універсальний бібліотечний фонд, який налічує 90,7 тис. документів, в тому числі до 100 назв періодичних видань ; формується фонд електронних ресурсів ; удосконалюється довідково – бібліографічний апарат.
      Послугами бібліотеки користуються 6450 читачів.
     
      У  структурі бібліотеки функціонує 5 секторів.
      Користувачі бібліотеки можуть:



     БЕЗКОШТОВНО:

§ Отримати інформацію про наявність у бібліотеці конкретного документу;
§ Дізнатися про склад бібліотечного фонду за змістом та видами документів;
§ Отримати консультаційну допомогу при виборі джерел інформації;
§ Одержати у тимчасове користування документи у читальних залах та    абонементі;
§ Відвідувати різноманітні заходи, книжкові виставки та перегляди;
§ Можливість брати участь в роботі активу бібліотеки;
§ Скористатись послугами мережі Інтернет;
§ Запис на електронні носії інформації з Інтернету.



     ЗА ПЛАТУ:

§ Складання бібліографічних списків ;
§ Ксерокопіювання необхідних документів із фондів бібліотеки ;
§ Роздрукування інформації з Інтернету.

Луцька центральна міська бібліотека для дорослих, надає такі нові Інтернет- послуги:

• курси комп’ютерної грамотності (покращення навичок роботи з необхідними
програмами та Інтернетом);
• зв’язок з рідними і друзями по Скайпу в інших містах та за кордоном;
• спілкування у соціальних мережах;
• правові консультації, зокрема, з питань пенсій, соціального захисту, трудової міграції
тощо;
• довідки щодо годин прийому, телефонів, адрес медичних закладів (контакти, години
прийому, порядок запису, що мати з собою, відгуки про лікаря та заклад від інших
пацієнтів);
• розвиток бізнесу через інтернет (наприклад, вигідно продати врожай, а купити потрібне
у господарстві дешевше, скориставшись електронними аграрними біржами);
• послуги з працевлаштування ( як знайти оголошення про вакансії, навчитися грамотно
складати резюме, подавати свою кандидатуру і проходити співбесіду…);
• замовлення квитків на літак, потяг, автобус, а також концерт у будь-якому куточку
світу;
• проведення цікавих екскурсій; організація відпочинку;
• проведення ігор з дітьми та організація програм дитячого розвитку;
• покупки через Інтернет товарів, які відсутні у місцевих магазинах;
• проведення різноманітних заходів (зустрічі, збори клубу за інтересами або
громадського об’єднання) у комфортному приміщенні бібліотеки;
• виконання школярами та студентами домашніх завдань і творчих проектів,
користуватися електронними підручниками;
• вивчення іноземних мов, переклади текстів за допомогою онлайнових словників і
перекладачів, спілкування з носіями мови у дискусійних клубах;
• ознайомлення з новинами свого регіону, країни, світу, обмін думками.